گروه ریاضی ۳

شاخه فنی و حرفه ای شهر تهران

گروه ریاضی ۳

شاخه فنی و حرفه ای شهر تهران

۱- من در روستا در کلاسی درس می دادم که دانش آموزان اصلا خواندن و نوشتن را بلد نبودند. در کلاس در س بعد از ایجاد انگیزه به دانش آموزان گفتم که 5 دقیقه فرصت دارید در س را یک بار مطالعه کنید و زیر کلمات مشکل خط بکشید. بعد از انجا م این کار ضبط صوت را باز کردم و تاکید کردم که گوش کنند و خط بری نمایند و بعد از اتمام این کار یک بار دیگر خودم کلمه به کلمه خواندم و دانش آموزان تکرار کردند بعد از چند ماه الان روخوانی قرآن به راه افتاده. می توانید با مدیر مدرسه از طریق آموزش و پرورش منطقه گفتگو نمایید  

 

۲- طرح الگوی دانش آموز برتر اخلاقی و درسی. از هرکلاس سه نفر بعنوان ستاد فرعی انتخاب می شوند و معیارهایی جهت انتخاب الگوی برتر در اختیار آنان قرار داده می شود و هر پانزده روز یک نفر را به دفتر مدرسه معرفی می کنند و ستاد اصلی مرکب از مدیر،معاون، مربی پرورشی و نماینده دبیران با توجه به معیارهای از پیش تعیین شده از بین افراد معرفی شده از هر پایه یک نفر را انتخاب و با اهداء لوح تقدیر وجوایز به دیگر دانش آموزان معرفی می شوند  

 

 

 

۳-من در کلاس سعی می کنم فرایند یادگیری را تبدیل به واحد کار کرده و در اختیار فراگیران قرار دهم. سپس از آن ها می خواهم تا واحد کار را اجرا کنند. در حین انجام واحد کار مفهوم هدف در ذهن فراگیران نقش می بندد و انها به بینش می رسند. من از فراگیران می خواهم مفهوم را به زبان خود تعریف کنند. انجام واحد کارها با شور و شوق همراه است و کلاس دچار خستگی نمی شود یعنی در کلاس نشاط آموزش به وجود می اید  

 

۴- یکی از معلمین همکارما عادت داشت گوشش راباکلید پاک می کرد سال بعدکه من معلم دانش آموزان سال قبل او شدم از بچه ها پرسیدم:گوشتان راچگونه پاک می کنید؟ همه جواب دادند با کلید(آیا وقت آن نرسیده است بعنوان یک الگو در عادتهاوخلقیات خودمان تجدید نظرکنیم؟)  

 

۵- وقتی معلم وارد کلاس شد ،کاریکاتوری از چهره اش را روی تخته سیاه دید .کاریکاتور، زننده، دقیق و مضحک بود. کلاس منتظر واکنش معلم بود. معلم با شوق و علاقه به آن نگاه کرد و سپس گفت: « آنقدر خوب کشیده شده که آدم حیفش می آید پاک کند. صبر میکنیم تا هنرمندی که این کاریکاتور را کشیده، آنرا روی کاغذش کپی کند. من به این کاریکاتوریست با استعداد تبریک می گویم.» •با این عمل پختگی خود را نشان داد. •هیچ گونه رنجش شخصی از این کاریکاتور زننده به دل نگرفت. •از شوخی یک دانش آموز ، آزرده خاطر نشد. •دنبال دانش آموز خطاکار نگشت و سعی هم نکرد که او را شرمسار کند. •از موعظه بی ثمر و بحث اخلاقی خودداری کرد. •به جای آن، خلاقیت دانش آموز را تشویق کرد و هنر او را محترم شمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد